måndag, maj 03, 2010

när man bor mitt i stan är det inte blommor och skit som ger sommarkänslor

hemma hos oss är våra vardagsrumsfönster öppna från maj till augusti. det gör att allting låter byggarbetsplats, och att avgaserna lägger sig som svart damm på alla ytor, men också att det ibland doftar vår, regn, gräs och Möllevångstorg. ibland gråter barn, ofta talas språk som jag inte kan identifiera och trots att det är kallt om fötterna, finns det ingenting som är mer sommar än att krypa upp i soffan om morgnarna, med kaffekoppen och sval nattluft blandad med morgonsol på fasaderna mitt emot.



det är förresten över- eller ventileringsfönsterna (eller vaddeheter) som är öppna, så ni kan genast sluta upp med att planera svartklädda inbrott och annat otyg. det går inte. jag lovar.

2 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

Haha, ja man får sannerligen annorlunda sommarkänslor av stadslivet. Men lika mycket sommar känns det för det! (Nu känner jag dock inga sommar eller ens vårkänslor eftersom att snöhelvetet fortfarande inte försvunnit överallt..men men..)

lisa lightning sa...

det känns helt sjukt att ni har snö däruppe. vi har haft vår/sommar i flera veckor.