torsdag, maj 06, 2010

man vet ju att det är en sån dag


kom för sent till jobbet för att jag ville att apparna skulle funka.

spillde olja på golvet, saltade, halkade.

råkade hälla tre liter varmt diskmaskinsvatten över mig.

var stressad över ett tjugomannasällskap som skulle äta. då dök det upp ett fotbollslag (det är sant) som ville äta samtidigt.

vissa saker de beställde var slut, men det hade ingen berättat. jag fick improvisera. det blev nog äckligt.

när tjugomannasällskapet skulle äta var se inte redo. det var däremot maten. den blev kall.

sen slog jag sönder lite porslin, men det förtjänade jag.


gött, hörrni. gött.

-iLisa

8 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

åååh, låter som en...mindre bra dag på jobbet.

Blajkel sa...

skaffa en tilläggsförsäkring NU!

lisa lightning sa...

dålig dag som ska avslutas med vitt vin i stormen. jag är tapper.

blajkel, du menar för iMobilen och inte för mig va?

Blajkel sa...

för båda.

Blajkel sa...

Om du går sönder kan du inte använda din telefon.

lisa lightning sa...

men jag är försäkrad. det är jag helt säker på. eller, ja, ganska säker. jomen visst är jag det? ja, genom facket och så betaar jag extra för killen här hemma. och på jobbet är jag ju. eller hur? men vaddå, räcker inte det, eller ska jag ringa FOLKSAM?!

Blajkel sa...

jag har en tilläggsförsäkring som kickar in om jag gör nått riiiktigt dumt eller klantigt.

lisa lightning sa...

du, jag funderar. det är ett vanligt allrisktillägg du pratar om, va? för det har jag. eller menar du något lyxtillägg?