tisdag, maj 11, 2010

att följa i mästarens fotspår

enligt boken jag läser gick Antoní Gaudí samma promenad varje dag. från sin studio till kyrkan vid Placa de Sant Felip Neri. det var på vägen dit han dog. han blev påkörd av en spårvagn och han var faktiskt skitsunkig.




jag tänker att man borde gå samma promenad i Barcelona i sommar. fast å andra sidan var det ju jäkligt länge sedan Gaudí dog, så jag lär ju inte råka trampa i hans utspottade tuggummi direkt. men ändå.


jag är bara rädd att jag inte är lika hurtig som en 74-årig gubbe. jag är en sån som vill stanna på vägen, dricka en öl, pusta ut. men så är jag ju inte katolik heller och har inte bråttom till mässan.

2 kommentarer:

Burgschki sa...

åh! jag har bott i spanien, men aldrig varit i barcelona trots att min typ bästa vän bor där ett par månader om året. du får lägga upp en massa foton!

lisa lightning sa...

jag tycker att det är svårt att fotografera på semestrar. särskilt i barcelona. dels har jag svårt för det där med att fånga ögonblick, och dels för att jag tycker att det känns pinsamt att gå runt och se ut som en turist.

fast nu har jag både kameran och podPhonen, så jag ska ta så många bilder att ni tröttnar på mig!