lördag, maj 29, 2010

promenaden

igår avslutade jag och chiefen den sista arbetsdagen med en lunch på möllevångstorget i hällregn. det kändes verkligen att sommaren stod i farstun.

jag gick hem och tog på mig regnkängorna, och planerade att ta bussen till e-center, men det visade sig att jag hade fel nummer, eller hållplats eller något åt det hållet. det slutade regna. det blev sol. jag bestämde mig för att gå i stället. och det var helt okej, men efter en timme nådde jag inre ringvägen och fattade inte hur jag skulle ta mig över (under). att vara vilse och svettig i en ödslig radhusförort där gatorna bär grönsaksnamn är mardrömslikt.

till slut fann jag en cykelväg. när jag såg EKO-hallens flaggor ville jag gråta av lycka.






sen bytte jag ett par sandaler, köpte en massa vaxdukar, schampon, kläder och en dammvippa, pratade med tanter och tog slutligen bussen hem.






idag är det födelsedagspicknick och jag måste packa min kappsäck för i morgon drar jag till solen.

3 kommentarer:

Burgschki sa...

jag är så himla avundsjuk!


njut nu av sommaren, efter allt ditt slit är du ju värd det!

Maggie sa...

Men du har väl iphonen? Kartan där är världens bästa. Man kan gå vilse var som helst.
Ha en bra semester!

lisa lightning sa...

maggie: just den dagen så vägrade mitt internet att funka på phonen. riktigt irriterande såklart. tror att comviq och iphone inte alltid kommer överens.