söndag, maj 23, 2010

vårvinet i vårvindar och alla TV-program tycks gå i slow motion som om ingenting händer när träder blommar och allting handlar om att vara exalterad och få alla blodådror att koka över av förväntan efter vintern som bjudit på alltför mycket kappa, kängor, halsdukar, strumpbyxor när allt som behövdes var en mojito eller en uteservering eller en promenad utan tvång, utan dubbellindning runt halsen, utan chokladmjölk i tanken, utan bara solglasögon och skimret på vattnet som värmeböjor och bastuångor och varmrökt lax eller olivoljegrillade räkor i vitlök med bikiniränder och senaste numret av valfri skräptidning som tvingar mig att läsa om prinsessan victoria eller filmer jag helst inte vill se eftersom jag inte har tid, för jag ska ligga på stranden och bara vara jag.

Inga kommentarer: