söndag, maj 16, 2010

jag vet att jag är tant:

  • jag tar med mig paraply, inta bara när det regnar utan även när det ser ut att kanske bli regn.
  • jag har så ont i ryggen att jag nästan gråter (ärligt talat: jag tror att någon har stelopererat min nacke när jag sov).
  • jag använder fotriktiga ecco-skor på jobbet.
  • igår gick jag upp kvart över fem för att jag ville hinna bläddra i tidningen och dricka kaffe innan jobbet.
  • jag drabbas alltsomoftast av temporär afasi, och måste fråga vad saker heter.
  • jag tycker att punktlighet är en självklarhet.
  • jag sätter hellre upp håret i hästsvans än klipper det fult.

det är ganska jobbigt att vara jag.

3 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

Hahaha, jösses. Jag är med dig på många punkter. Igårkväll var ändå värst. Jag, i London, på the verve där vi lyckats komma in utan att stå på listan, tar sista tunnelbanan hem halv tolv...för att "fötterna gör ont" ...

lisa lightning sa...

haha, jag vet hur det är. som när man går hem för att man "känner sig lite onykter" eller för att "det är en dag i morgon också".

Limpy sa...

Jag är också tant. Inget ont i det.