torsdag, januari 07, 2010

09

från helen.



1. Gjorde du något 2009 som du aldrig gjort förut?

jag fick mitt första fasta heltidsjobb och min första betalda semestervecka, vilket såklart är en våldsam lyx i dessa bistra tider.



2. Höll du några av dina nyårslöften?

nyårslöften är för amatörer.



3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 09?

ja, men inte så att jag känner att världens folkmängd påverkats nämnbart.



4. Vilka länder besökte du?

spanien, öar och fastland, lite danmark och lite tyskland.



5. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

självdisciplin, guld och gröna skogar.



6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

alltid är en alldeles för lång tid att minnas något.



7. Vad var din största framgång 2009?

mitt psyke mår förträffligt av att jag fysiskt jobbar ihjäl mig.



8. Har du varit sjuk eller skadat dig?

jag blir sjukare och sjukare för varje år. eller gnälligare.



9. Bästa köpet?

biljetter är bra. biljetter till ställen eller sträckor.



10. Vad spenderade du mest pengar på?

pengarna försvinner av sig själv. det är inte jag som spenderar dem.



11. Gjorde någonting dig riktigt glad?

mitt liv är ganska gött överlag.



12. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?


tiden flyter dessvärre ihop för mycket för att jag någonsin skulle kunna koppla samman låtar med årtal. det blir liksom bara fel. och som sagt, alltid är en väldigt lång tid.



13. Vad önskar du att du gjort mer?

det är töntigt att ångra saker...



14. Vad önskar du att du gjort mindre?

...vill man ha en förändring är det ju bara att ta tag i det, eller hur?



15. Bästa boken du läste i år?

år 2009 läste jag ganska många dåliga böcker, så det är vad jag väljer att minnas.



16. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

jag inbillar mig att jag hade ett roligt kalas med en massa god mat, men i själva verket var det några dagar senare. på födelsedagen var jag i stället hemma hos mina föräldrar och blev vansinnigt bortskämd med presenter och trerätters-middag.



17. De bästa nya människorna du träffade?

om jag ska vara pinsamt ärlig så har jag slutat lära känna nya människor. jag tycker att det är jobbigt med relationer som man måste vårda. jag vårdar mig själv i stället.

Tillägg: helen såklart. jag glömde helen. vi har en bra distansrelation som är lättvårdad.

4 kommentarer:

HMB sa...

MEN DU HAR JU LRT KÄNNA MIG!!!!!!!!!11111!!!!11!!!!

lisa lightning sa...

åh, det har du banne mig rätt i! jag har svårt att integrera internetvärlden med den riktiga världen och glömde (trots att jag spenderar mer kvalitetstid online än IRL).

HMB sa...

haha, jag är MYCKET nöjd med tillägget!

lisa lightning sa...

bra. jag vill såklart inte att du ska känna dig försummad.