onsdag, januari 27, 2010

som ett brev på posten

idag när jag kom hem låg det ett anonymt brev och väntade på mig. det visade sig vara en finfin kompis till två av mina tablettaskar. tack kära anonyma avsändare! du är rar!


det kan vara gott.
eller så kan det vara galoppigott.


man kan tro att jag är en sån som samlar på ätbara saker. det gör jag också. för säkerhets skull. ifall vi skulle drabbas av en gasläcka, kärnvapenkrig, tsunami (?) eller ifall martin skulle sluta handla hem mat. eller om det inte slutar snöa, så att vi blir fast här hemma och skulle drabbas av akut sötsug. då är det bra att ha massor av tablett-/tuggummiaskar med fina utsidor.




4 kommentarer:

Burgschki sa...

jag fick också en GG anonymt på posten. fast för ett par månader sen.

http://hamburgskan.blogspot.com/2009/10/fan-mail.html

jag äter upp allt jag har hemma på en gång. A L L T

HMB sa...

GALOPPIGOTT!!!!
avundsjukan sitter i sunne :)

lisa lightning sa...

det är så underbart med post!

Blajkel sa...

Galoppiglädje.