tisdag, januari 19, 2010

januarilistan

jag fastnar gärna i projekt. det är ibland en god egenskap. nu, till exempel, är jag på jakt efter bra boende i köpenhamn. hade tänkt blanda upp vintertristessen med en hotellnatt på denna exotiska destination, ca 1 timmes resväg hemifrån.

vid dessa tillfällen lönar det sig att vara ihärdig. efter två dagars arbete, har jag sammanfattat mina sökresultat i en lista, bestående av hotellnamn, vad som inkluderas, eventuell kommentar (sjaskigt, små rum, stadsdel, utsikt etc.) och vilka priser de olika bokningssidorna erbjuder.

det bästa jag vet är listor. listor skapar översikt, klarhet, ordning och ro. min hotellista gör att det som började som en jakt efter ett rum för bara en natt, utökades till en weekend inklusive frukost, för ungefär samma pris.

skitjanuari ska bli den bästa januari någonsin.

påsken ska definitivt firas någon annanstans.

länge leve listorna!

(jag är glad att min kille också gillar att fly.)



man kan till exempel fly till hotel fox och bo såhär fint. alla rummen är olika. man blir alldeles glad av att titta på bilderna på hemsidan.

Inga kommentarer: