söndag, januari 10, 2010

folk och varför vi hatar dem

jag kan inte förstå människors okontrollerade behov att kommentera varandras utseende. när blev det okej att slänga ur sig "Guh, vad du ser trött ut idag", eller för den delen "Är du gravid?"

den senare har jag tack och lov bara råkat ut för en gång, men det där med tröttheten återkommer minst en gång i månaden. har man ingenting snällt att säga behöver man inte säga nåt alls, hette det visst, fast det var kanske förr i tiden, på stenåldern, när man talade med hjälp av grymtningar och påkslag och därför helst höll tyst.

NN: Du ser trött ut idag, var du ute igår eller, höhöhöhö...
JAG: Du är en idiot varje dag, oavsett om du sover eller inte.

5 kommentarer:

HMB sa...

HAHA

helia sa...

W o r d !

lisa lightning sa...

yey, helia!

Emma says style, love & rock and roll. sa...

Jag har märkt ett litet sammanhang mellan att ha smink på sig vs vara osminkad när det gäller den första frågan. Särskilt på jobbet. Jag skulle vilja kasta ur mig att; Det är faktiskt så här jag ser ut på riktigt OKEJ!

lisa lightning sa...

emma: visst är det så!

det värsta som finns är nog ändå när man ansträngt sig, sminkat bort mörka ringar och målat på lite läppstift, att ändå få höra att man ser trött ut. what a waste of time and effort!