fredag, januari 29, 2010

och jag ska prata engelska med stark, svensk brytning...

idag när jag en dröm om att livet ska vara glamoröst, flärdfullt och extravagant. jag vill sippa bubbel, hänga i mörka barer med mjuka sammetsdraperier, röka cigaretter genom munstycke, sova i en vulgärt bred säng med bollfransöverkast, under falskt namn, på hotell. jag vill dra på mig ett par brogue-skor och steppa in i en förgylld danslokal, jag vill äta en fem rätters-middag, jag vill locka mitt hår, jag vill bära diamantörhängen och ha en räv om halsen, jag vill måla mina naglar röda, jag vill dricka mitt kaffe ur en sirligt skör kopp, jag vill plocka upp sockerbitar med en liten omöjlig tång, jag vill att tyger ska frasa, att klackar ska klappra, att boksidor ska dofta av damm och bortglömda tankar, och mest av allt vill jag kunna cykla till jobbet utan att vara heltäckt av salt och snömodd när jag kommer fram.


jag vill klä mig i tigermask och inte vara jag.





ps: jag ska faktiskt bo på hotell hela helgen. fast ett budgethotell betalat med mitt visakort, så det är inte det minsta anonymt. men ändå. en främmande (nja) storstad. man kan väl få drömma?

3 kommentarer:

celina sa...

Har du läst Musselstranden?

Ovanliga vantar sa...

Har du läst Kalak?

lisa lightning sa...

nej.

nej.


men jag kanske borde?