tisdag, januari 05, 2010

självinsikt är en god karamell att suga på

jo, men visst. jag är en sån där medelklassunge som glidit igenom samhällsprogrammet på det där estetgymnasiet (för att där var så häääärligt öppen stämning och så braaaaa alternativa människor) iklädd converse-sneakers, utsvängda jeans och nattsvart sidbena. jag är en sån som svängt ölbägaren högt i luften och sjungit Internationalen på julafton, som jobbat med en massa ideella verksamheter, som gillar smal film och som flyttat till Möllan och dessutom låtsas jag att jag ser på världen ur ett arbetarklassperspektiv.

men hej. jag är en bracka. det bara är så. jag gillar att ta i hand, niga för de äldre, äta dyra middagar och dricka goda viner. jag tycker om att sukta efter chanel-väskor och karl lagerfeld-klänningar som jag aldrig kommer att komma i. och mest av allt gillar jag att komma hem från jobbet, ladda diskmaskinen, torka av diskbänken och blanda mig en rejäl dry martini.

(och i frysen har jag isbitar redo, med oliver i, för att göra allt så enkelt som möjligt.)

7 kommentarer:

HMB sa...

jag älskar ditt guldkantpåtillvaron pimplande. haha. det känns så lyxigt.

lisa lightning sa...

jamenvisst, vad ska man annars göra när man är ledig och önskar sig ett rikare liv?

HMB sa...

sitta på en hård trästol och fråga sig hur i helvete någon kan tro att de inte har något gemensamt med tshirt vikare? utan dry martini.

Burgschki sa...

hej tjej. det enda jag läser är "kakor kakor kakor kakor".

skriv om bilar eller ngt annat vktigt.

HMB sa...

burgschki: sluta vara så pojkfittig!

lisa lightning sa...

i det verkliga livet ägnar jag mig åt viktiga saker, som smink och höga klackar. den här bloggen är en lögn. jag skrattar högt åt mitt alter egos galna upptåg. hahahaha, hur kan någon på allvar tro att jag ägnar mig åt att analysera saker?

Limpy sa...

Haha! Ni är så underbara!