tisdag, januari 12, 2010

kaka, kaka, kaka, kaka, kaka

jag bakade kakor. det är sånt som tjejer gör. igår var jag ledsen över att inte ha någon efterrätt och eftersom jag är en handlingskraftig kvinna tänkte jag givetvis inte råka ut för samma missöde två dagar i rad. därav receptletande och pyssel.

en sak som alltid gör mig lika förvånad är när det står: klicka ut smeten till ca 50 kakor på en plåt. och där står jag. med 22. det är alltid likadant. recepten är anpassade efter pysslingar. promise.





sen brände jag kakjävlarna, men jag är ingen depparjeppe, utan jag blandade mig en GT och kom på att vi har världens finaste oliver i kylen. såna från nån möllanbutik, i lösvikt, sprängfyllda med goda grejer som vitlök och chili.




sen såg jag att oliverna var mögliga.
jag gråter inombords.
inga oliver.
brända kakor.

martin fick gå till affären.

5 kommentarer:

HMB sa...

du verkar lida mycket otur nu? du kanske borde kolla upp din aura.... den kanske har någon form av systeminställningsfel? typ ofrivilligt aktiverad oturmagnitisering.

lisa lightning sa...

ja, jag hade tänkt lämna in auran på reparation igår när jag var ledig, men det var så kallt och ruggigt ute att jag aldrig kom iväg, så då hade jag tänkt gå in med den efter jobbet idag, men så hade jag glömt det där kvittot med serienumret och modellen, så då sket det sig, och då tänker jag att jag lika gärna kan leva med den tills den kraschar helt och lämna in den då i stället... ähh, du vet hure e.

Sandra sa...

En gång brände jag en kaka ganska mycket. Jag tyckte dock att den blev väldigt fin så jag tvingade mina kompisar att äta upp den i alla fall!

lisa lightning sa...

svarta kakor känns sjukt goth.

HMB sa...

HA HA HA!!!!!