onsdag, september 30, 2009

att gå på mässa i mässingen

i helgen är det tattoo expo här i malmö. jag vill gå dit. jag tror mig känna mig hemma bland tatuerade metalgrabbar med skägg och piercade näsor. jag vill se mästerverk skapas och se de där riktigt grymma och kända tatueringsartisterna på nära håll, och mest av allt vill jag kanske att någon ska vilja göra min rygg.

men det är så konstigt det där. för de (de tatuerade, piercade männen) verkar inte fatta att jag hör hemma där. syns det inte genom min H&M-outfit? märkligt. trodde att insidan räknades.

fast inte i tatueringssammanhang förstås.

dessutom är det ingen som vill följa med.

2 kommentarer:

HMB sa...

jag hade följt med dig fast tattookillarna hade tyckt att jag är en jävla flamsig pussy som typ borde gå hem och läsa klart Glänta istället för att försöka hänga med de coola grabbarna.

de har sånna jävla fördommar de där piercade människor. usch.

lisa lightning sa...

du hade hemskt gärna fått följa med ändå (så hade de fått tycka vad de vill)! nu råkar det vara så att jag ska jobba hela helgen, så jag kommer nog inte vilja betala inträdet i alla fall. mest för att jag är desillusionerad och tänker att ingen kommer att ha tid för mig ändå.

fast ikväll ska jag hänga med min helkroppstatuerade, skäggige vän, och se om han har några bra tips på hur man scorar approval hos gangstrarna. fortsättning följer.