tisdag, september 22, 2009

put a donk on it

min kille är en sån där rolig kille. en sån som vågar se fånig ut framför andra, en sån som står för att han inte bryr sig så jäkla mycket om vad som händer i centralafrika, som skrattar högt när han kollar på TV, som har strumpor i grälla färger som han aldrig skulle få för sig att matcha med sin övriga outfit. han är en sån som inte kammar håret, som snöar in på dataspel, vinylskivbutiker och T-shirttryck, som är nervös och sur innan varje släktmiddag, men trivs som fisken i vattnet efter en kvart, ja, som trivs med alla efter en kvart. för att han är så sjukt laid back och rolig.


ibland kommer roligheten stötvis, inklämd i vardagen. då blir den extra kul. som när man tvingar sig till tågstationen en tidig morgon och är bakis. då kan han muttra något i stil med: Åhh, om blickar kunde döda... Då skulle jag ALDRIG blunda. eller så får han för sig att börja uttala d:et i ordet med. sådär, utan förvarning. så att det blir ett långt e också. Ska vi äta pasta ikväll? kanske mED räkor? vill du ha det mED? och så kan vi ha i vitlök mED. eller så blir han vansinnigt arg när han tittar på TV. helst något menlöst program som Kristallengalan. han svär, muttrar och raljerar, och jag skrattar mer och mer. och så high fivar han saker. det är gött. att high fiva är att godkänna med lite extra glädje.


min kille är en sån där snäll kille. en sån som kan överraska med middag när man kommer hem från jobbet, eller med nystädat, eller kladdkaka. som blir stolt och glad när jag blir glad. min kille är en sån som suckar när jag börjar tjata om hur gärna jag vill ha marabou amigo, och som drar på sig sina skor och går ut och köper det till mig fast han inte orkar. egentligen. (för han är ingen liten lort.) min kille är en sån som handlar mat flera veckor i streck, bara för att jag fått för mig att jag tycker att det är tråkigt och jobbigt. han är en sån som kan äta fem dammsugare på raken och ändå vilja ha mer, och som tycker att det är okej när jag sticker ner min gaffel i potatismosskålen, bara för att smaka lite. min kille envisas med att spela olika låtar för mig, fast jag aldrig lyssnar. och så dansar han själv, och blundar och svänger med armarna som på rejv. och så fixar han gästlista åt mig till alla klubbar, fastän jag aldrig följer med.


det här är min kärleksförklaring.

3 kommentarer:

Elin sa...

En fantastiskt vacker kärleksförklaring!

martin sa...

<3 min elskling!

lisa lightning sa...

åh, martin. helt sen.