fredag, september 25, 2009

jag drömde om en jättesal där statsmän satt på rad

i natt drömde jag att jag och martin gifte oss i sommarstugan där min familj brukade bo när jag var liten. fast den hade förstås mycket större och många fler rum. efter vigseln vilade jag lite och råkade pilla sönder min förlovningsring. trist, tänkte jag.

sen gick vi på en klubb i berlin, i nån fabrikslokal såklart. jag tappade bort martin för att jag satt på ett smutsigt betonggolv och rökte lucky strikes. när klubben stängde hämtade jag min cykel och ledde den genom hela lokalen, över de tomma dansgolven och ut på baksidan, men jag hittade inte martin. sen pratade jag med någon, vi promenerade i ett morgonsoligt, övergivet berlin, och på avstånd såg jag hur martin skulle hoppa in i en storbilstaxi tillsammans med ett gäng tysksvenskar. jag ropade på honom. då vaknade jag av att han stände dörren och gick till jobbet.

Inga kommentarer: