lördag, september 19, 2009

when I say gross I don't mean it in the german way.

saker jag borde kunna vid det här laget:

1. när jag känner mig tjock, finnig och ful så ska jag ha mens. det är inte världens undergång.

2. när jag har mens så bör jag ha ett lager av citronfromage, chips, marabou amigo och cupa soup hemma. annars blir jag lätt suicidal.

3. när jag har mens ska jag inte försöka känna mig snygg i mina tighta jeans. (jag ska inte ens försöka få på dem, för det ger mig ångest nog att gråta.)


och så blir jag arg. idag har jag känt av det där ökända road raget. någon cyklar för långsamt = ska ha spö. någon cyklar för snabbt = ska ha spö. någon svänger för sent = ska ha spö. någon ser glad ut = ska ha spö. någon plockar upp pengarna för lngsamt när de ska betala = borde brinna i helvetet.


fy fan vilken tur det är för mina medmänniskor att jag inte har mens så särskilt ofta egentligen.





3 kommentarer:

HMB sa...

HATA MENS. HATA PMS.
jag blir likadan fast jag blir psykist sjuk i huvudet också.

lisa lightning sa...

känns så sjukt onödigt. i stället för att använda preventivmedel när man inte vill ha barn, så borde det finnas ett sätt att starta kroppen när man är redo att befrukta sig. för hur stor procent av sitt vuxna liv går man runt och vill ha barn?

HMB sa...

mellan 30 och 40. sen går det över. hoppas jag.
jag håller på att bygga upp ett mentalt försvar inför tiden babycravingstiden. den biologiska klockan aint gonna fool me, ohno!