måndag, september 07, 2009

den som spar hon har

snart, snart ska jag sluta fira att jag har en riktig lön. jag ska sluta slänga pengar omkring mig i samma takt som en hanhund pinkar revir. jag ska sätta in på ett sparkonto, betala tillbaka lån och krediter och bara vara duktig och harmonisk.

men när man köper billigt, billigt eller begagnat så känns det så lätt att rättfärdiga all tokshopping. för om det är second hand så gör man ju naturen en tjänst och om det är rea eller prissänkt så gör det ju inte alls så ont.

jag har just klickat hem ett par jeans, ett par leggings och en klänning på Tradera.


den som spar hon har. och jag har kläder och skor.



(och förresten har jag lagt upp femton auktioner själv idag, så att jag kanske kan få in en tia eller så till mitt missbruk.)



Inga kommentarer: