måndag, september 14, 2009

snipp snapp snut så var det bara slut.

...och förresten så var det en gubbe som dog på mitt jobb idag. han satt och väntade på att det skulle bli hans tur att bowla, fick en hjärtattack och föll ihop. stackars receptionskillen försökte göra hjärt- och lungräddning på honom, med sos alarm i luren och med skränande pensionärer runt omkring. "lägg honom i framstupa sidoläge!" kraxade de, så att han inte kunde höra vad larmpersonalen sa. och de på banorna bredvid fortsatte bowla såklart, för det är så bowlare fungerar. gubben var nog död innan ambulansen kom, men jag är inte säker.


när jag ska dö så gör jag det nog gärna när jag bowlar. eller nåt annat sportigt. så kanske folk får för sig att man var en sån där aktiv person.




2 kommentarer:

HMB sa...

ja- jag med. jag hatar folk som dör ensamma. efter att ha sommarjobbat inom äldrevården vet jag flera som dog utan att någon var där. det är alldeles för hemskt för mitt lilla hjärta att hantera.

lisa lightning sa...

javisst. det känns lite läskigt när folk går och dör på jobbet, men egentligen är det ju skitbra. att dö så.