söndag, september 20, 2009

lite fryst dillkött och pattar, tack!

idag köpte jag världens sämsta inflyttningspresenter.

jag var sent ute, i dubbel bemärkelse. söta sofia och hennes grabb flyttade in i sin lägenhet för flera månader sen, så inflyttningspresenten var ju mest en trevlig gest. dessvärre var det en trevlig gest som jag kom på när jag var på väg dit. spontanitet är ju så roligt!

blommor, tänkte jag. blommor är kul! lite anonymt, men man köper ju sällan blommor till sig själv och till mig är det ingen som köper blommor om det inte är min födelsedag (att det är min namnsdag idag är det ingen som velat uppmärksamma, än mindre fira med en blomsterkvast). men blommor kan man tydligen inte hitta i malmö centrum efter klockan sex en söndagskväll, eftersom till och med mataffärerna har stängt (och notera centrum, för i mitt hood är det minsann öppet sent, men det hjälpte ju inte mig just då). statoil, tänkte jag sedan. statoil har öppet dygnet runt. visst måste det finnas nåt trevligt på statoil?

efter att ha gått tre varv runt den lilla macken, frågade jag tjejen i kassan.

jag: ursäkta, jag skulle behöva en inflyttningspresent. vad rekommenderar du då?
tjejen: är det till en kille eller tjej? (jag berättade att det var ett par, och nej, de har ingen bil så bilgrejer hade varit konstigt, och jag klämde till och med in att flytten gått av stapeln för länge sen, och att jag var sent ute.)
tjejen: fryst mat är ju alltid kul att få!

jag funderade på om jag bara skulle stirra oförstående på henne en stund, men jag är så jävla trevlig och artig, så jag låtsades vara intresserad av tidningar i stället.

tjejen: men köp den här Plaza! där följer en film med, som visst ska vara bra. så kan det ge den till henne, och så kan du köpa en Slitz till honom!

återigen, stirra dumt på henne, eller låta bli?

jag köpte den jävla Plazan och en ask äcklig choklad. 150 spänn för världens tristaste inflyttningspresent. Plazan var dessutom med nåt jäkla sporttema.



jag borde köpt fryst mat och en Slitz. det hade de kommit ihåg i alla fall. dammit!





2 kommentarer:

Loka Kanarp sa...

Grattis på namnsdagen!

lisa lightning sa...

Tack! (tänk att mitt fiskande fungerade!)