fredag, september 25, 2009

som en julafton.

igår hämtade martin ut ett fint kuvert åt mig från postkontoret. det kom från elsies butik RedVelvetArt.

i kuvertet låg en myntbörs som min kamera ska flytta in i.



i myntbörsen låg ett fint litet kort.



i kuvertet låg också en rådjursring.


 
det första jag gjorde var att råka dra sönder den. crap.

jag får försöka laga den. eller göra nåt annat av den.  kanske en brosch? förmodligen kommer jag bara att låta den ligga, trasig, i nån burk någonstans. bara för att det är så ångestladdat att ta sönder helt nya, oanvända saker.

"men man får se det från den ljusa sidan! om jag gått ut med ringen på, så hade den säkert gått sönder utan att jag märkt det, och då hade jag aldrig hittat rådjuret igen..."

2 kommentarer:

HMB sa...

MEN VILKET FINT KAMERAFODRAL!
JÄTTEFINT!

lisa lightning sa...

ja, visst! det fanns ett beigt med kameror på, som såklart hade lämpat sig ännu bättre för syftet, men kassettbanden är ju i så himla fina färger (och dessutom utrotningshotade).