onsdag, december 09, 2009

att vara ledig är über!

jag vet inte om jag sagt det, men jag jobbar en del just nu. samtidigt lär jag mig saker. som att det är helt absurt att försöka argumentera med någon som är döv. det går inte. de lyssnar inte på vad man säger. inte alls.

och så uppskattar jag att hänga med kids. ni vet, sådana som är under tjugo. de verkar ha koll på saker. som att man kan säga att något är Üüüüüber!! om man menar att något är bra. ungefär som vi sa Fett! på nittiotalet.

och de säger Skynda, skynda och låter som Gunde, fastän de typ inte fanns när man började säga så, och då känner jag mig lite gammal, men häftig.

och så kan de citera Markoolio (stavas det så?). också lite häftigt antar jag.

och så är de kära i varandra. konstigt.

på jobbet lär man sig också att det SUGER att jobba, för att man är trött, har läst en jävla camilla läckberg-deckare hela natten och inte orkar mer. men gör det ändå. för om drygt en vecka drar jag till spanien och då kan jobbet dra åt helvete tillsammans med alla elva dagars arbetsveckor där en av dagarna är ledig och ångestladdad.

Inga kommentarer: