lördag, december 12, 2009

ont i magen-tröttheten...

jag har spelat in martins snarkningar. detta utpressningsmaterial ska jag använda till att få honom att köpa en stor soffa. i denna soffa ska han sedan få sova de nätter som han är ute och rumlar när jag ska jobba tidigt dagen efter.

sedan han vinglade in genom ytterdörren vid halv fyra har jag inte fått sova. alls. han låter som en kvävd borrmaskin.

nä, jag är inte sur. jag är gråtfärdig.



lagom martinstorlek? eller ska man köpa en bäddsoffa med en gång?

2 kommentarer:

marie sa...

Jag lider med dig. Thomas kom hem, slängde skohornet i metall i vårt kakelgolv i hallen och sedan duschade, rev i kylskåpet och allt möjligt i en halvtimme. Efter det var jag klarvaken, han somnade och började prata i sömnen mellan snarkningarna.
Resultatet blev att jag var vaken halv fyra till sex.
Vi borde förbjuda dem att gå ut och rumla om de ska hålla på såhär!
Jag är sur. :)

lisa lightning sa...

haha, jag förstår. martin berättade precis att thomas hade spytt som en ungdom någonstans mellan babel och brogatan. ni har ju en stor, skön soffa i alla fall. hade jag varit du så hade jag lagt thomas i den. eller dig själv, om det hade varit enklare. (PS: i somras förbjöd jag martin att komma hem innan jag gått upp på helgmornarna, men det visade sig vara alldeles för destruktivt i längden.)