onsdag, december 02, 2009

frukosttips

om man inte är hungrig eller sugen på att äta frukost när man vaknar, så kan man gå in och läsa lite i en matblogg, som bland andra min kompis maggie står bakom. där kan man titta på fina bilder, och även om man inte knåpar ihop en polsk svampsoppa eller ens ett bondbröd till frukost, så blir man lite, lite smittad av entusiasm, och kanske slänger man sen ner en näve russin i müslin bara för att bevisa det inte är så svårt att piffa till vardagen.

fast själv ska jag koka två ägg. med mitt röda melodiägg. sen ska jag kanske vara duktig och cykla till banken, eller också ska jag skjuta på det i ännu ett par dagar. det är skönt att inte vara duktig.


Maggies makroner. rosa, fluffiga och underbara. och bilden är stulen från Maggie såklart.

Inga kommentarer: