fredag, december 11, 2009

en hemmafrus bekännelser

idag vaknade jag och var inte alls bakis efter de tusen olika ölen som jag hällde i mig igår. sen käkade jag frukost, drack en stor balja kaffe och blev fruktansvärt bakis.

så kan det gå.

sen bejakade jag min inre hemmafru och gjorde en film om cheesecake.


sen ville martin att jag skulle följa med honom till systembolaget. okej tänkte jag, och upplyste honom om att närmsta systembolaget redan hade stängt och att det skulle bli en rejäl promenad. och så drog jag på mig mina promenadkängor och en t-shirt som jag tror att jag har sovit i, och så gick vi. på vägen kom vi på att vi borde ta bussen, så vi ställde oss på hållplatsen och väntade. sen tröttnade vi på att vänta, så vi gick till Indian Curry Hut och åt i stället och stannade där och drack tusen drinkar.

bra med en ledig fredag. bra.

9 kommentarer:

HMB sa...

vet hur mycket jag älskar den här filmen? hur mycet som helst, skitbra! hur gör man för att skriva sådär? gör man ett klipp för varje bokstav?

lisa lightning sa...

nee, det gör programmet själv. det är underbart. man skriver bara in texten med typewriter-effekt. windows movie maker. så lätt att till och med ett barn (jag) kan använda det!

lisa lightning sa...

och tack! jag är vansinnigt stolt över mitt tappra försök!

HMB sa...

alltså jag förstår det!
jag tänker att vi ska göra i film i värmland i sommar! JA!

lisa lightning sa...

oooh, ja! en film på riktigt som inte består av foton? pepp!

HMB sa...

en riktig film!!!
ja! såklart.

med manus författat under vindrickande vid lämplig värmlänsk sjö.

lisa lightning sa...

ja! bra plan! igår spelade jag TP (och jag sög). malligast var jag när jag idiotförklarade det andra laget för att de inte visste att sunne ligger vid fryken.

HMB sa...

jag är så stolt över dig!

Limpy sa...

Superduper!