onsdag, december 16, 2009

vill de inte att vi ska komma, eller?

kom hem från jobbet vid tio igår, hade inte hunnit äta och var allmänt förbannad över schemaändringar, överbelastning, långa dagar och sömnlöshet. som för att döda den sista gnistan och ta all glädje ifrån mig fick jag ett SMS av min mamma:
Det kommer att bli många minus och snö när ni ska hit. Det kanske är bättre att omboka resan?

eftersom varken jag eller martin kan ta semester igen förrän till sommaren, och dessutom inte har någon annanstans att ta vägen den här veckan, så svarade jag att vi kommer ändå. sedan vred och vände jag mig i sängen och deppade ihop helt.

eftersom jag ska jobba igen vid sju kände jag mig tvungen att gå upp plågsamt tidigt idag, innan första nyhetssändningen (vem ser General Hospital på tv4+ klockan fem på morgonen?). spanade in väderleksrapporten, Torrevieja/Alicante, nästa vecka:

dag: mellan 15 och 20. plus alltså.
natt: runt 9.
väder: lätt regn till regn. två dagar med uppehåll.

har de verkligen varit i spanien så länge att detta för dem är detsamma som många minus och snö?

min morgon blev i alla fall bättre...

Inga kommentarer: