söndag, december 27, 2009

en mellandag i livet

efter halva semestern fick jag reda på att ma och pa har internet.
i lägenheten (som för övrigt råkade vara på tre våningar, ha tre balkonger och en takterrass, men det får jag återkomma till).
inom räckhåll.

jag valde att fullkomligt ignorera detta, och är således uppkopplad idag, för första gången på nio dagar. semester. det är så det är. och det har varit underbart.


i morgon ska jag inse att i Sverige är allting grått och blir beckmörkt redan klockan fem. i morgon ska jag acceptera att i Sverige måste man gå upp och jobba på måndagsmorgnar och kan inte ta siesta närhelst andan faller på. i morgon ska jag tvinga mig själv att ta mig i kragen, rasta hunden som är mitt ansvar i ett par dagar till och förmå mig själv att se hur det ser ut på mitt konto. eventuellt ska jag rasera mitt liv ännu mer och betala räkningarna.


idag, däremot, dricker jag lite ekologiskt vin, äter bröd i vitlöksolja, ser lite skräp på TV och myser i fluffiga inneskor. jag har fortfarande semester. i sexton timmar till.

Inga kommentarer: