fredag, december 04, 2009

lyxlirare

mitt liv är verkligen ytterst glamouröst den här veckan. eftersom jag jobbar kvällspass (som mer och mer smyger in och liknar nattpass), så hänger jag hemma på förmiddagarna. man hade kunnat tro att jag använder tiden till att läsa en god bok, sortera bland diverse skräp eller kanske gå till banken, posten och allt annat som ska göras. men nej. inte jag inte.

jag vaknar, fixar kaffe, sätter mig i soffan och stannar där. iklädd pyjamasbyxor med trasig resår, som hålls uppe med ett gummiband. här sitter jag och tänker på allt jag ska göra sen, när det börjar bli bråttom. här funderar jag kring allt som jag borde ha gjort den här veckan. här längtar jag till nästa lediga dag (som om jag har tur infaller nästa fredag, efter ännu en tiodagars arbetsvecka). här undrar jag hur länge man behöver vila benen för att bli av med den dunkande tröttheten.

synd om dom.


fashion statement.


man hade kunnat tro att stämningen skulle vara annorlunda efter jobbet, när jag kommit hem igen. och det är den också. för då sätter jag mig i soffan med ett glas vin och fjärrkontrollen i handen, och tänker inte på något alls.

mitt liv i sus och dus. jag fattar att du är avundsjuk.

Inga kommentarer: