tisdag, december 08, 2009

smaken av livet

jag sover som en sten. längre och längre för var natt. jag väcks inte av något. varken telefonsignaler, post på hallgolvet eller martin som går till jobbet. jag vaknar, fortfarande trött efter nätter som varar i över nio timmar, med värkande ben och grå blick.

det senaste dygnet har min diet bestått av lussekatter, pepparkakor och espresso-cheese cake. det blir lätt så, när alternativet är att laga mat eller tänka efter. kaffebryggaren sätts igång per automatik och kaffet sköljs ner med vatten, litervis, som lämnar mig uttorkad.

jag drömmer om jobbet. jag drömmer om upphittade konservöppnare, krånglande kortdragare, smaken av smicker och vikten av varje steg. jag vaknar och tycker att delar av drömmarna var riktigt roliga, tills jag kommer på hur patetisk jag är.

jag vaknar som en sten. jag drömmer om pepparkakor, trött efter dagar som varar i över nio timmar. benen går per automatik och vattnet sköljs ner med sömn tills jag kommer på hur patetisk jag är.


tre dagar kvar

Inga kommentarer: