fredag, oktober 30, 2009

fredag fridag

det är sol. kan det ha varit det som saknats?

plötsligt har jag fått saker gjorda! åt långfrukost och sydde till det sista på halloweendräkten (låter mer ambitiöst än det är), provsminkade och hade hunnit halvvägs när det ringde på dörren. tur att det bara var martin. hade varit svårt att förklara för vaktmästaren eller brevbäraren varför jag såg ut som en halvgot. klippte luggen och fick hår i ögonen. avsminkade mig, vilket av någon anledning alltid är mycket mer ansträngande än måleriet, fick på mig normala kläder och tog cykeln till optikern där jag fick mina nya glasögon. de är enorma. som att ha två widescreen-skärmar i ansiktet. sen gick jag och hämtade ut paket på posten och handlade mat. för ovanlighetens skull så läste jag kvittot på vägen ut, och hittade bananer för 13,90 som jag absolut inte kunde återfinna bland mina varor.

jag hatar att tränga mig in i kön och gaffla med kassören, och särskilt för den ynkliga summans skull, men jag var modig idag.

sen åt jag en massa rotfrukter med fetaost och olivolja, bokade in jobb på panora och hann dessutom slökolla på TV, fast nu måste jag stressa till jobbet.

jo, solen är det nog.


eller kan det vara det faktum att jag inte varit fastlåst på jobbet?

7 kommentarer:

Burgschki sa...

vad ska du göra på Panora??

Burgschki sa...

Bodde i ett och ett halvår vid Caroli City *minns Panora*

lisa lightning sa...

jag har jobbat där lite till och från sen jag var sjutton. den 21:a ska jag fixa käk till sensurround, som är en musikfilmsfestival. panora är fint. många människor som vill mycket bra saker.

Burgschki sa...

nejmen, den 21a nov är jag i malmö. panora är kanske värt ett besök då?

lisa lightning sa...

ja, gör det! om du kommer till panora vid sex-sju, eller när jag nu slutar, så dricker vi en öl och pratar om allt man hade kunnat göra med den sunkiga lokalen!

Burgschki sa...

vad kul det låter! ill keep u posted i ditt kommentarsfält!

lisa lightning sa...

you do that!