måndag, oktober 12, 2009

vardagar är det som är bra på mitten av veckan.

vardagar och söndagskvällar. det gillar jag. det där som ryms mellan tröttsläpiga bakismorgnar, eller jobbmaniska lördagspass. för då kan till exempel martin klä ut sig till en ensam martin söker.

och så lagar han efterrätter av tofu line-glass med maryland cookies och choklad.

eller så äter vi hjärtchips och ser hells kitchen. (inte konstigt att jag börjar se gravid ut.)

eller så kommer jag bara hem från jobbet och får presenter. som den här nya magneten till badrumsskåpet.

eller en fin pin som han tagit hem från jobbet.

och det är ju sånt som räknas. nä, inte sockerchocker och presenter, men att man värdesätter vardagen. idag värdesatte jag till exempel mitt jobb. jag hann läsa 200 sidor i min bok utan att skämmas det minsta över att jag inte sysselsatte mig med städning eller inventering. livskvalitet, kallas det visst. det där som händer mellan lördagskvällarna.

Inga kommentarer: