fredag, oktober 02, 2009

fredagsfaser

Fas 1:

det brukar börja ett par dagar innan, med förväntningarna. bara tanken på att vara ledig och inte göra någonting är som ljuv musik. tänk. läsa tidningen i lugn och ro, zappa på TV:n och datorn utan att någonting stör, klä sig illa och bekvämt, äta lyxig ledigmat och dricka te eller nåt annat harmoniskt, iaktta dammråttorna och låta dem vara ifred.

Fas 2:

dagen d. ledigheten. lätt illamående och trött, gärna med täcket över huvudet så länge som möjligt. upptäcka att man inte har nån intressant frukost hemma. missa de vettiga TV-programmen eftersom slösurfandet tar upp all tid, men ändå tänka att det är lite gött att bara vara.

Fas 3:

borde jag verkligen bara slöa hela dagen? kanske borde tvätta, diska, dammsuga, gå och handla eller nåt annat vettigt? kanske borde hyra en film så att jag inte klättrar på väggarna i kväll? vad är det egentligen för skit på TV idag? inget att se, inget att göra, det drar i nacken, har inte jag sett det här avsnittet tidigare, och vad gör alla på facebook hela tiden egentligen?

Fas 4:

hur lätt som helst ju! en dag varar ju bara i några timmar egentligen. tänk. att bara göra ingenting en hel dag. hur bra som helst! kan jag gå och lägga mig nu?

3 kommentarer:

Burgschki sa...

gud vad avundsjuk jag blir på dig.

HMB sa...

Alltså jag badar badkar.
Men det är så jävla varmt så jag var tvungen att gå upp en stund.

Alltså SÅ JÄVLA VARMT.

lisa lightning sa...

don't mention the B-word! om inte vi lyckas hitta en ny lägenhet, så ska jag ställa in ett badkar i köket. det hade fått plats.