torsdag, oktober 22, 2009

jag behöver inte tvätta så ofta = viktig miljöaspekt!

caroline af ugglas berättar i senaste elle att hon handlar kläder på samma sätt som hon handlar mat. kortsiktigt och impulsivt. jag gillar det. det känns bra att även intelligenta människor gör så.


egentligen skäms jag över hur mycket smågrejer (billiga basplagg, svarta koftor, leggings och trosor) jag konsumerar, men jag försöker tänka att jag även är ganska bra på att inte slänga något. jag sparar på hög eller säljer vidare. och det ger ju kläderna en lång livslängd, även om deras små liv spenderas i garderoben.



det är ju inte som att handla mat som man glömmer längst in i kylen och sen får slänga när man hittar det en månad senare. för så skulle vi ju aldrig göra. visst.

1 kommentar:

lisa lightning sa...

pinsamt att man till och med ser lappen sitta kvar på en av tröjorna. jag köper och slänger in i garderoben direkt. helt jävla respektlöst.