söndag, oktober 11, 2009

vissa borde väl bara lära sig att hålla truten stängd helt enkelt.

ibland tänker man att man inte ska tänka på något, men det slutar ju med att det är det enda man tänker på.

som idag. vi träffade mitt ex och hans pappa på IKEA. och pappan frågade om jag var gravid.

på riktigt.

pinsamt för oss alla.


sen, när jag tröståt en kanelbulle i cafeterian, frågade jag martin om jag verkligen ser gravid ut, för själv tycker jag bara att jag är lite charmigt plöfsig, sådär så att det syns att jag gillar det goda i livet. han sa att jag inte alls ser gravid ut. sen var det bra med det.

men det enda jag kan tänka på, fast jag sysselsatt mig med att panta burkar, rama in bilder, plantera om blommor och laga rotfruktsgratäng, är att jag ser gravid ut.

2 kommentarer:

maggie sa...

omg! en gång klappade en mig på magen och sa "växer det något mysigt därinne?" jag svarade inte bajs, men jag borde.

lisa lightning sa...

ja, eller varför inte:

-är du gravid?
-nä, är du?

jag svarade bara att jag var tjock.