måndag, oktober 05, 2009

går, och går, och går, och går, och går och lägger sig.

åh, herregud vad jag behöver en kopp kaffe.

igår gjorde jag mig själv imponerad. jag var en sån som jag avundas, en sån Duracellkanin som inte tar slut utan som orkar, en sån som inte säger nää, och sedan slänger sig i soffan.

efter jobbet tänkte jag: hey! det är över! sen drog jag på mig vinterjackan som åkt fram dagen till ära, och satte mig på cykeln med siktet inställt på Kvarngården. att cykla igår var ungefär lika smart som det hade varit att flytta in i en blåval. man visste liksom knappt vad som var upp eller ner. när vinden kom rakt framifrån kunde jag varken trampa eller andas. folk saktade ner i sina bilar för att alla barnen i baksätet skulle få sig en ordentlig titt. "se där, barn! där ser ni en tjej som helt saknar överlevnadsinstinkter!" och kvistarna for kring öronen, och slet i styret och jag skulle verkligen behöva pumpa upp däcken nu igen. när jag kom fram till mamma och pappas hus (som för övrigt är beläget på malmös högsta punkt) såg jag ut som en blåröd kantstött frukt eller grönsak, eller nåt annat från grönsaksavdeliningen.

men sen fick jag mat och vin och efterrätt, och jag satt länge i soffan och funderade på om jag skulle ta bussen tillbaka in till stan, men jag är ingen liten lort, utan en Duracellkanin, så jag sa "det är lugnt!" och kastade mig med dödsförakt upp på sadeln igen. och det har aldrig gått snabbare att ta sig till Möllan. medvind, utan tramptag, och med en flaxande anorak som segel.



ta en öl? jamenvisst! kvällen var ju ung, och jag hade ju bara varit vaken sen sex, och carpe fucking diem! isiga hoegaardens på tröls, långsammaste servicen i mannaminne (jag hade varit sjukt mycket bättre), och sen fick jag stupa i säng.


idag har jag ont i ryggen. jag blir nog ingen bra kanin. det där aktiva livet överlåter jag åt någon annan. idag ska jag i stället promenera bort till nyhavn, ta en fika med lillasystern, sen gååå hem och packa en liten väska, för i morgon tar min chef med mig till Halmstad, på mässa. vi ser det som R'n'R, det som alla andra verkar tycka är jobb. hotellfrukost, here I come!


hotell tylösand

men först ska jag dricka kaffe!

Inga kommentarer: