fredag, oktober 09, 2009

lyx eller last.

jag kan inte bestämma mig för om jag ska skämmas eller inte, men en av mina laster och lyx-sysselsättningar är att tända en cigarett, sätta mig i mormors gamla fåtölj vid köksfönstret och läsa cosmopolitan eller elle eller amelia eller vad som nu finns till hands. helst med ett glas rom eller vin eller, va fan, till och med vatten om det är fel tid på dygnet.

jag älskar den där cigaretten. jag önskar alltid att den aldrig ska ta slut. jag älskar de där dumma reportagen. jag älskar att titta på nästa säsongs kappor, skor, handväskor och läppstift. men mast av allt kanske jag älskar mormors skräpiga fåtölj, och det faktum att jag skiter fullständigt i om köket luktar lite rök. att bara hålla käften en stund. så jäkla underskattat.

Inga kommentarer: