söndag, oktober 11, 2009

second hand art

att köpa tavlor kan vara riktigt roligt. särskilt om man hittar något fint på loppis eller i en dammig källare. att bläddra bland stora ramar längst in i ett mörkt hörn, bakom luggslitna soffor och slitna furubord, är en sådan sysselsättning som fler borde värna om.

men jag orkar sällan ta mig ut och dit, så jag knappar hem väggkonst från tradera i stället. idag fick mina sovrumstavlor ramar och hamnade äntligen på väggen.


Late Stuart Costume - 1706


Regency Costume - 1815



och ovanför TV:n hänger sedan förra veckan dessa tre bistra herrar. så att fulkulturen där under, som vi så gärna vilar ögonen på skäms lite extra.

det är såklart mozart, chopin och beethoven. där kan de gott hänga och samspråka. chopin är gladast av de tre. kanske för att jag alltid gillat honom mest.

Inga kommentarer: