fredag, september 24, 2010

ett jubileum i miniformat

jag och min kille firar fem år. idag, eller i morgon. om det tvistar de lärda.

i veckan var martins kompis med i halv åtta hos mig, och vann. kanske på grund av sin fördrink. det kan vi aldrig veta. drinken såg i alla fall ut såhär, och det kanske är den bästa femårsfirardrinken någonsin:



piggelin och mousserande vin. vinelin?

och martin lagade mat till mig. men det gör han varje fredag när jag jobbar. och så ska det förbli. bannemig.



(jag är för övrigt alldeles rörd över att mitt FB-event om flytthjälp attraherat minst åtta fantastiska vänner, som prioriterar en nio-på-morgonen-en-lördag-flytt framför sina liv. heja dem! de är bäst!)

5 kommentarer:

mikebike sa...

Stort grattis! Skål för fem till.

(var den god förresten? vinelindrinken alltså)

Burgschki sa...

grattis grattis och gud, vinelin. GE MIG!

lisa lightning sa...

det var faktiskt helt okej. lite slibbigt i botten bara. tydligen hade vi för lite piggelin. så kan det gå. om fem år ska jag stoppa spirello i bubblet.

Sandra sa...

Gött att han vann! Grattis till era fem år! Härligt värre! Och lycka till med flyttandet!!!

saralill sa...

MMm gott!