onsdag, september 22, 2010

jag är som ett mynt. snygg och hård på ena sidan, trist på andra.

ni kanske inte tror att mitt arbete är särskilt kreativt, med tanke på att jag steker hamburgare och säljer kaffe till bowlare, men har ni försökt hålla en kylmonter full av kakor aptitlig en hel dag, eller blandat en sallad, så vet ni att det krävs en del finlir. jakten på den perfekta bacon och stekt ägg-burgaren tar aldrig slut.

ibland drabbar denna ohämmade kreativitet mig även på min fritid. det resulterar i att jag antingen konstaterar att jag hatar mitt eget utseende och börjar göra sporadiska sit ups, käka gurka och jogga på stället (jag har alltid haft en omöjlig och onåbar förkärlek för finlemmade fruntimmer), eller så blir jag rebellisk och tuff.



jag vet att de tu träta, men vem har sagt att livet ska vara enkelt?

4 kommentarer:

Burgschki sa...

jag tycker du är astuff.

lisa lightning sa...

alla som känner mig vet att du har fel. jag är faktiskt bara tuff ibland. (men tack, rara du.)

HMB sa...

du är serietecknare!!!

saralill sa...

Hahahaha! Kläm kläm