torsdag, september 02, 2010

well I guess it couldn't last too long

jag inledde dagen med leonard cohen (eftersom jag såklart somnade innan filmen ens började igår). jag fortsatte med jarvis. och avslutar med jarvis framförande av cohen.

http://www.absoluteradio.co.uk/player/Jarvis-Cocker/7450/Live-music.html

jag saknar den där glasögonormen. jag tänker skruva tillbaka världen nu.


kommer ni ihåg hur det var? jag minns hur konvoluten till skivorna studerades tills de sprack i sömmarna, hur samma riff kördes på repeat, hur artiklar klipptes ut ur tidningar och gömdes i pärmar och askar och allting handlade om estetiken. det var obäddade sängar och snedluggar, handrullade cigaretter och memorerade texter. det var lycka och olycka och internet fanns men vi använde det inte. om vi ändå hade använt det!

efter denna dags orgie i klipp, intervjuer, musikvideos och dokumentärer känner jag mig som sexton igen. nykär i ett decennium.

Inga kommentarer: