onsdag, september 29, 2010

vi besökte oss i framtiden

idag har vi hälsat på i vår nya lägenhet. rummen ser annorlunda ut än i huvudet. det är skrämmande när man redan är ganska utmattad av röra och flytt, att stega runt i tomma utrymmen. så mycket som måsteMÅSTEm å s t emåste göras, ganska snabbt. gardiner är ett problem. eller bristen. mögel (svarta prickar?) på några fogar i badrummet ett annat. att flyttstädningen var inkonsekvent utförd kan man kanske leva med, men det skaver ändå där inne på irritationsnerven. likadant med en trasig, konstig tvålkopp på duschstången. men allt sånt löser sig ju. vår vaktmästare verkar bra.


en sak som däremot aldrig någonsin kommer att bli bra är avsaknaden av TV-uttag i sovrummet och att internettet tar tre till fem veckor att flyttas och kostar 500 spänn (de borde vara tacksamma att jag vill stanna som kund, kan man tycka). iMobilen är en bra nätersättare, men jag fattar inte hur jag ska lyckas se mina klockan tio-serier i framtiden. de hör liksom ihop med ett fluffigt täcke, borstade tänder och en snarkande kille bredvid. de är min nedvarvning, min sömntablett, mitt glas mjölk. allt kommer att förändras nu. jag är rädd.



i vårt nya, ekande tomma kök står ett tvåvåningsfat med dumle- och citronkolor. i kylen står två folköl. på golvet i vardagsrummet ligger en filt.

Inga kommentarer: