onsdag, september 15, 2010

vargarna ylar mot mona

jag vet inte om det är valrörelsen, eller i allmänhet, men det är något som känns unket med bevakningen av S, och framför allt när det gäller Mona Sahlin. det är som om alla partier får ledas av sin ideologi, förutom sossarna. de leds visst av en individ. som om en röst på S är en stående inbjudan till Mona, hem till TV-soffan, middagsbordet eller gympasset.

och personfixeringen funkar. S tappar väljare och alliansen växer, och jag skyller på mediebevakningen av denna kvinna som tydligen aldrig kan göra något rätt.


Jonas Gardell skrev en fantastisk krönika om Mona i gårdagens Expressen, men om ni inte orkar läsa den, så ger jag er ett utdrag:

Expressen hade till och med mage att häromdagen köra ”Tobleroneaffären” en gång till, som en sorts ”upplysning” om nån hade missat.
Observera att Expressen inte samtidigt kör finansminister Anders Borgs svarta barnflickeaffär i repris. Inte heller finner man det nödvändigt att påminna om utrikesminister Carl Bildts minst sagt dubiösa inblandning i Lundin Oil, eller upprepa turerna i förre arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorins eventuella horköp

Expressen, 2010-09-14, s.7



media. vad ska man säga?

4 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

Jag hatar smutskastningen av henne. Det är så lågt. Det är som att media styr våra tankar och det är så äckligt. Många går på det. Jag hör själv folk i min närhet säga; eh jaha du röstar rött, kan du verkligen se Mona?!?!? som statsminister...

EH JAAA tamejfan, det kan jag. Hellre det än Reinfeldt, varje dag i veckan. Däremot kommer hon säkerligen få kämpa otroligt mkt som statsminister också, likväl som hon gör nu. Men jag tror hon fixar det. Hon är grym!

lisa lightning sa...

hon ÄR grym! jag kommer inte att rösta på socialdemokraterna i alla fall, men det har ingenting med Mona att göra.

Sandra sa...

All information är så snefördelad och det är alldeles för få som orkar tänka en sekund extra för att förstå det... Suck igen! Många suckar detta valet!

lisa lightning sa...

ja, eller hur? jobbigt valår.