onsdag, september 01, 2010

jag har barnsliga befrielsedrömmar

denna kväll hade jag finbesök av min lillasyster med äkta man och äkta son. sonen är liten. inte ens en månad gammal. jag är skitbra på att prata med barn. jag berättade glatt för bebin att han ska va glad att han fick mammas näsa, att jorden är rund och att spindlar är nasty shit, oavsätt vad sångerna försöker lura i en. jag har alltid tänkt att om jag hänger med kids blir jag sugen på kids. särskilt nu, när jag ska flytta till en enorm, barnvänlig lägenhet.

några glas vin, en amningstratt, lite gråt och ett rökfritt kök senare, så tänker jag att det ska bli så underbart att bo i en fyra där man kan röka i köksfönstret, spilla vin på vardagsrumsmattan, spela hög musik och vara oförskämt barnfri på alldeles för stor yta. vilken lyx! ingen jävla snorunge ska stå emellan det och mig.


C U L8R alligator!

4 kommentarer:

Sara Katt sa...

när man kommer från en "stad" i värmland med tjugofemtusen invånare och med en inskränkthet från helvetet får man stå ut med att ens före detta klasskompisar skaffar barn innan de ens fyllt 21.

det är väldigt, väldigt avskräckande.

röka i köksfönstret och spilla vin på mattan låter gött, tycker jag. i all evighet.

lisa lightning sa...

min kille kommer därifrån. fast kyrksten (utanför karlskoga). han är nog värre än jag, fast utan vinet.

sara, när du är i malmö nästa gång får du bo hos oss. vårt "barnrum" (i lägenheten vi flyttar in i om en månad) ska vara ett gästrum med turntables, TV-spels-TV och bibliotek. jag tror du passar in där.

Sara Katt sa...

oj, då vet han hur det känns.

wiiih! vad snällt! lätt att jag ska bo där.

eller som en av mina närmsta vänner säger: "you can only be young once, but you can always be immature."

lisa lightning sa...

haha, hon har helt rätt och du är välkommen!